Je klank, je compassie, je eigen persoonlijkheid. Samen vormen ze jouw unieke stemgeluid als onderdeel van een uitzonderlijk koor: Brabant Koor. Je zingt zelfstandig, en dat vraagt om ambitie die je kunt laten zien in een auditie. Het geeft je al een voorproefje van de werkwijze van Brabant Koor. Een avontuurlijk koor van niveau dat concerten maakt op het snijvlak van traditie en innovatie.

Vanaf de creatie tot in de repetities en concerten of projecten krijgen artistieke, culturele en muzikale thema’s speciale aandacht. Daarmee daagt Brabant Koor uit om naast je muzikale techniek jouw kennis te vergroten. En samen bijzondere verhalen te vertellen. De expertise die je daarmee verwerft wordt gedeeld op het podium of in de klas, tussen zangers en luisteraars. Dit alles maakt Brabant Koor een inspirerende ontmoetingsplek voor jou en je medezangers!

Inschrijven & aanmelden concertproject

Brabant Koor is altijd op zoek naar (jonge) goede en enthousiaste geschoolde zangers m/v voor nieuwe concertprojecten.  Wat vragen we van jou?

• Je bent bereid een auditie af te leggen
  • Je bent bereid en in staat zelfstandig te studeren
  • Je neemt deel aan alle repetities en concerten van het project

De eerste stap is je inschrijving via het registratieformulier. Brabant Koor gaat altijd vertrouwelijk om met je persoonlijke gegevens. Met jouw inschrijving geef je Brabant Koor toestemming voor het beheer.             Lees hier de privacyverklaring.

Je ontvangt een bevestiging en krijgt beperkte toegang tot MijnBK. Hier kun je je direct aanmelden voor projecten van Brabant Koor. Ook ontvang je een uitnodiging voor een auditie.

Auditie & werkwijze

Je auditie wordt afgenomen door dirigent Louis Buskens en repetitor Ben Martin Weijand. Locatie is meestal in Factorium in Tilburg. De auditie duurt ongeveer twintig minuten. Je wordt door de repetitor begeleidt bij:

• voordracht van een lied of aria naar eigen keuze
  • één of meer verplichte delen uit een koorwerk
  • een auditie oefening

Na je auditie ontvang je snel een schriftelijke reactie. Ben je aangenomen? Gefeliciteerd! De volgende stap is selectie voor je eerste project bij Brabant Koor. Vanaf dat moment krijg je volledige toegang tot MijnBK. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij de zakelijk leider van Brabant Koor.

Zingen bij Brabant Koor

Ben jij de projectzanger die wij zoeken?

Vul het registratieformulier in en je ontvangt een uitnodiging voor een auditie.

Data audities:

Dinsdagavond 28 mei 2024